CBD za poboljšavanje kvalitete sna

CBD i spavanje

Kvalitetan i čvrst san ljudskom je organizmu prijeko potreban da bi ispravno funkcionirao. Zbog nedostatka sna neke od najosnovnijih tjelesnih funkcija bile bi ugrožene.

Veliki broj ljudi diljem svijeta ima problema sa spavanjem, a neki od najčešćih su nesanica te isprekidan san.

 

Gledajući kroz povijest, ljudi se već odavno okreću ka kanabisu zbog njegovih zdravstvenih benefita. Sposobnost kanabisa da pomogne ljudima spominje se još u drevnom hinduističkom tekstu – Atharvaveda, koji datira iz 1500. godine prije Krista, a svojstva kanabisa koja pomažu kod problema sa snom opisana su u kineskom medicinskom tekstu iz 1200. godine.

 

I danas ljudi također koriste kanabis kao pomoć za bolji san, naročito CBD ili kanabidiol koji je zapravo kemijski spoj koji možemo pronaći u marihuani i industrijskoj konoplji. Proizvodi od CBD-a koje danas možete pronaći u prodaji proizvode se od industrijske konoplje te je potrebno napomenuti da CBD za razliku od THC-a ne uzrokuje opijenost tj. “high” osjećaj. 

 

Ako čitate ovaj tekst, vjerojatnost je da proživljavate probleme sa spavanjem i zanima vas što je CBD i kako vam može na prirodan način pomoći osigurati si bolji i kvalitetniji san.

 

Što je CBD?

 

Kanabidiol, ili CBD samo je jedan od stotina spojeva pod nazivom kanabinoidi koje možemo pronaći u biljci kanabis. Konzumacija CBD-a ne uzrokuje promjene u stanju svijesti konzumenta, a veći broj nedavnih zdravstvenih publikacija potvrdilo je vrijednost CBD-a kod neuropsihijatrijskih poremećaja kao što su epilepsija, anksioznost i shizofrenija.

Dokazi studija upućuju na to da CBD izaziva smirujući efekt na središnji živčani sustav no, iako je interest za CBD-om kao tretmanom za liječenje širokog spektra poremećaja naglo porastao, još uvijek imamo premali broj kliničkih studija u psihijatrijskoj literaturi.

 

Najčešći problemi sa spavanjem

 

U probleme sa spavanjem ne ubrajamo samo nesanicu kod koje osoba ne može zaspati niti na minutu, već i slučajeve u kojima je san poremećen ili lak, to jest kod kojih osoba ne može postići duboku fazu sna koja je organizmu nužno potrebna. 

Postoji mnogo potencijalnih razloga zbog kojih osoba ne može zaspati. To mogu biti tjeskoba ili anksioznost, depresija, kronična bol, paranoja ili povišena razina adrenalina. Popis razloga ovdje nikako ne staje, već ih ima mnogo više, ali u suštini postoje 2 kategorije stanja koja ljudima uzrokuju probleme sa spavanjem.

 

Mentalna stanja – ovdje ubrajamo depresiju, anksioznost, paranoju i adrenalin.

 

Fizička stanja – kronična bol, problemi s disanjem, temperatura, udobnost mjesta na kojemu spavamo i još mnoga druga.

U oba slučaja, i kod mentalnih i kod fizičkih stanja dokazano je kako CBD pomaže. Naročito kao pomoć za smanjenje kronične boli i nelagode te kod stanja kao što su anksioznost i depresija.

 

 

Bolji san i CBD – znanstvene studije

 

Kad shvaćamo važnost kvalitetnog sna i koliko je za organizam štetno kad se ne naspavamo   dobro, jasnije nam je zašto sve veći broj ljudi poseže za CBD-om kao potencijalnim rješenjem.

Anketa provedena u Americi na 1267 ispitanika pokazala je da čak 80% sudionika ima problema zaspati barem jednom tjedno. Mnogi postojeći tretmani liječenja, osobito lijekovi na recept i bez recepta često nisu učinkoviti, a ponekad sa sobom nose i određene rizike ako se koriste kao dugoročno rješenje.

Što se tiče znanstvenih studija, za sada ih je još uvijek malen broj, ali one provedene ukazuju na to da CBD može pomoći ljudima koji proživljavaju kratkotrajne probleme sa spavanjem.

Znanstvena studija objavljena na web stranici NCBI (National Center for Biotechnology Information) koju su proveli liječnik Scott Shannon (MD), Nicole Lewis(ND), asistentica Heather Lee te Shannon Hughes imala je kao cilj utvrditi pomaže li CBD popraviti san ili smanjiti anksioznost kod korisnika.

 

U studiji je sudjelovalo sveukupno 72 sudionika, od kojih je 47 patilo od anksioznosti, a 25 od lošeg sna.

Završna ocjena pokazala je da je CBD snizio razine anksioznosti tijekom prvog mjeseca uzimanja kod 57 pacijenata, a tokom narednih mjeseci razine anksioznosti nastavile su padati.

 

Kvaliteta sna popravila se već u prvom mjesecu korištenja kod 48 pacijenata, ali je kvaliteta sna nastavila fluktuirati protekom vremena.

Zaključak studije bio je kako kanabidiol potencijalno može pomoći osobama koje pate od anksioznosti.

 

Doktor Joseph Maroon, profesor i neurokirurg u medicinskom centru Sveučilišta Pittsburgh proveo je istraživanje djelovanja kanabisa na mozak i zaključio kako CBD posjeduje svojstva koja bi mogla pomoći pacijentima bolje spavati. Ali, ono po čemu se CBD ističe jest sposobnost smanjiti anksioznost i kroničnu bol, dva zdravstvena stanja koja itekako mogu utjecati na kvalitetu sna.

 

Doktor Maroon rekao je kako ne gleda na CBD kao lijek za liječenje nesanice, već kao alternativnu prirodnu metodu za smirivanje anksioznih misli koje uzrokuju isprekidan ili slab san. Također, napominje kako se još uvijek premalo zna o djelovanju CBD-a i njegovoj sigurnosti za zdravlje djece, trudnica i starijih osoba koje ga koriste za spavanje i anksioznost.

 

 

U svakom slučaju najbolje se posavjetovati sa liječnikom, no ako povremeno imate problema sa spavanjem, CBD se smatra sigurnom i prirodnom metodom koja ne uzrokuje ovisnost.

 

Zaključak

 

Zaključak provedenih studija jest kako CBD potencijalno bolje djeluje na tretiranja anksioznosti nego sna, no opuštanje i smanjenje anksioznih misli također će pozitivno djelovati na kvalitetu sna.

CBD je za spavanje najbolje koristiti kratkoročno. Dugoročnim korištenjem se sposobnost CBD da poboljša kvalitetu sna smanjuje.

U već spomenutoj studiji doktora Shannona stanje pacijenata koji su patili od nesanice popravilo se tijekom prvog mjeseca korištenja, no već u drugom i trećem mjesecu korištenja benefiti su izblijedjeli.

Što se tiče doziranja, Mitch Earleywine, doktor znanosti i psihologije na Sveučilištu u Albanyju (SAD) i član odbora zagovaračke skupine za marihuanu (NORML) predlaže da korisnici počnu sa konzumacijom skromnije doze, od 30mg te je polako povećavaju ako 30mg ne proizvodi željene rezultate.

Također, bitan je i oblik u kojem korisnik konzumira CBD. “Vaping CBD-a djeluje brže, jer spoj brže ulazi u krvotok, no pilule i CBD ulje mogli bi proizvesti bolje rezultate za vaš san jer se u tom slučaju CBD otpušta sporije.

 

 

Napomena

 

Ovaj tekst ne predstavlja liječnički savjet, već sumira do sada provedena istraživanja i prikupljene dokaze o djelovanju CBD-a na kvalitetu sna.

Prije svake uporabe CBD-a svakako se preporučuje posavjetovati se sa liječnikom.

 

 

 

Izvori:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6326553/

https://www.mdrlab.org/category/cbd-medical-and-health-research/page/2/

https://www.consumerreports.org/cbd/can-cbd-help-you-sleep/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28349316

 

Proširite znanje o industrijskoj konoplji uz gostovanje naše Ksenije Bilalović, voditeljice prodaje i marketinga, u emisiji “Doktor u kući” na Mreža TV kanalu.

Newsletter

Upišite svoju e-mail adresu, pretplatite se na dobivanje vijesti od našeg newslettera. Budite prvi koji će saznati informacije o aktualnim popustima i akcijama, te novosti o proizvodima od konoplje.

Kontakt

Herbal Therapy d.o.o.
Petkova 24, Okunšćak (Općina Rugvica)
Nazovite nas na: +385 1 5623 888
Ili pišite na info@herbal-therapy.hr

Proizvode tvrtke Herbal Therapy d.o.o koje je registrirano kod Trgovačkog suda u Zagrebu kao ekskluzivni distributer za proizvode na bazi industrijske konoplje za RH, od sada možete naručiti i preko webshopa.

Copyright © 2019 – Herbal-therapy.hr All rights reserved.

X
Na vrh